lørdag 6. juli 2013

Reisebrev fra Skiathos - del 3

Etter en hel dag under en svær parasoll og en bok senere enn forrige innlegg, 
fant jeg ut at jeg skulle være med på BBQ på hotellet.
Har ingen ambisjoner om å farte rundt, men slappe mest mulig av, så det virket som en enkel løsning.

Men lite ante jeg at dette skulle vise seg å være reine grisefesten...


Etter at vi hadde spist grillmat og tilbehør (faktisk helt ok), samt en kake
som var gjennomtrekt av noe som jeg tror var en mixav olje og sukkerlake, begynte showet. 

Det var gresk dans i fyr og flamme.
Og etterhvert ville de selvsagt ha med flest mulig i publikum til å dumme seg ut.
Jeg brukte gnagsårene mine for hva de var verdt, selv om de var mye bedre,
så ville nok gresk dans gjøre meg fullstendig handicappet
så jeg måtte dessverre avstå.


Tyllet i meg Mojito mens folket danset som gale i noe som virket som evigheter.
Så endelig foregikk dansen helt borte ved bassenget og jeg så mitt snitt til å smette opp på rommet.
Fra terrassen kunne jeg se dansing og synging.
Men da magedansingen tok til, ble det pinlig nok selv fra terrassen, s
å jeg skalket dører og vinduer, satte på air-condition og leste til jeg ikke orket mer.

Etter å ha tilbragt en hel dag under parasoll, var jeg særdeles klar for sol igår.
Skuffelsen var stor da jeg våknet til helt overskyet vær.


Gikk på stranda likevel. Badet og leste, det var så stille og fredelig.
Og i 2-tiden kom tilogmed sola, og med den alle turistene. Freden var slutt, men deilig med sol :)

På ettermiddagen kjente jeg faktisk for første gang denne ferien at jeg hadde lyst til å dra mer enn 10 meter fra rommet mitt, så jeg ordnet meg i stand og gikk til "byen".


Nå som jeg var tidligere ute fikk jeg bord på den italienske restauranten jeg hadde fått anbefalt.
Vinglasset var breddfullt, pastaen kjempegod og etter Latte og en himmelsk tiramisu
skjønte jeg hvorfor køen sto der hver kveld.


Ruslet litt rundt i byen. Kjøpte noen småting,
blant annet nye solbriller etter at de 3 dager gamle ferrari-brillene viste seg å ikke tåle varme.
Men man kjører vel så fort i Ferrariene sine at solbrillene blir avkjølt av luftmotstanden.
Men har en høne å plukke med han sjefen deres, for merkingen var særdeles mangelfull.


Etter en stund ruslet jeg tilbake til hotellet i mørket for nok en natt med 10 timer skjønnhetssøvn.

I morges var sola tilbake.
Etter å ha sauset meg inn med faktor 20 og 30 over hele kroppen kom tanken
om jeg kanskje burde kjøpt litt lavere faktor, satset på å bli litt brunere.
Nest siste dagen og jeg er jo fortsatt bare beige, unntatt alle mygg- og vepsestikk som er rosa.


Men bedre beige enn solbrent. Blåskjæret er i det minste borte.
Jeg nyter nest siste dag på stranda og tester standbaren for første gang.

Skål!

2 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig blogg du har med mange fine innlegg!
    Ser ut til at du har fått slappet av på ferien din, høres ut som om det var noe du virkelig trengte. Det er veldig koselig med slike reisebrev.
    Ha en fin siste dag på Skiathos og god tur hjem.

    SvarSlett
  2. Høres helt vidunderlig herlig ut!!
    Det skulle vært en LOV som sa at alle mamma`er hadde krav på ei uke i syden alene hehe Nyt siste dag og kos deg ;)

    Klem Vibbedille ,)

    SvarSlett

Kjempekoselig om du vil legge inn en kommentar.
Har dessverre måttet legge inn ordbekreftelse etter problem med spam, men håper det går greit likevel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...